Holly Golightly je vitka i elegantna kraljica koktel prijema, prava fenserica 60ih.Ona je poznata po svojim aksesoarima: glorifikovanoj holivudskoj uniformi - velikim crnim naočarima, koje kriju umorne oči i šminku od sinoćneg partija, ali je zato potpuno spremna za večerašnji menhetanski tulum. Ujutru dugo spava sa maskom na očima da je ne bi podnevno njujorško sunce, koje se sa mukom probija medju blokovima zgrada, slučajno probudilo. Cat je ljubimac koji jedini zna sve tajne njegog malog `downtown` apartmana.
Holly je u grčevitoj potrazi za idealnim partnerom, koji mora biti `platno` odličan i relativno dobrog izgleda, ali u svakom slučaju voljan da potpiše ugovor i pre i posle braka. Tako je večiti udavački problem više ili manje aktuelnih dama New York-a - udati se za ultra `Mr. Velikog`, šta god to značilo, više nego prisutan. On mora biti posebno ili lep i atraktivan, prosto neuhvatljiv i zapanjujuće sexy i uspešan, da bi sa njim `boli oči` svima vama sličnima ili mora biti enormno bogat da bi ste bili trn u oku i lokalnim tabloidima...Audrey Hepburn, iako glumica evropskog porekla, izuzetno predstavlja razmaženu i u isto vreme simultano opuštenu i grozničavu damu Novog sveta sa željom da uspe. Neka prividna prisutna opuštenost je vid elegancije i lakog načina života svetskih metropola. Medjutim, vidna razlika izmedju unutrašnjosti i centra moći leži takodje i u ljudima koji tamo žive, i dok su samo na prvi pogled opušteni, oni duboko u sebi imaju neki urbani nemir, jer je želja za uspehom i popularnošću vidno stečena surovim okruženjem. Motiv unutrašnjosti je izuzetno osetljiv kako u ovom filmu tako i u realnom životu jer smo svedoci kroz šta su `provinicijalke` spremne da prodju da bi iz malih mesta došle u prestonice i dobile sve ono što urbane žene imaju samim rodjenjem. Prefinjenost je i kod Holly stečena, kao što je i taj nemir koji nosi u sebi, jer kao mnoge druge i ona krije svoju tako jednostavnu i prostu prošlost. New York jednostavnost ne prašta. Potrebna je estravagancija, provokatinost i osmeh uspeha. Tek ste onda na prilazu trona američke društvene lestvice...
Holly je u grčevitoj potrazi za idealnim partnerom, koji mora biti `platno` odličan i relativno dobrog izgleda, ali u svakom slučaju voljan da potpiše ugovor i pre i posle braka. Tako je večiti udavački problem više ili manje aktuelnih dama New York-a - udati se za ultra `Mr. Velikog`, šta god to značilo, više nego prisutan. On mora biti posebno ili lep i atraktivan, prosto neuhvatljiv i zapanjujuće sexy i uspešan, da bi sa njim `boli oči` svima vama sličnima ili mora biti enormno bogat da bi ste bili trn u oku i lokalnim tabloidima...Audrey Hepburn, iako glumica evropskog porekla, izuzetno predstavlja razmaženu i u isto vreme simultano opuštenu i grozničavu damu Novog sveta sa željom da uspe. Neka prividna prisutna opuštenost je vid elegancije i lakog načina života svetskih metropola. Medjutim, vidna razlika izmedju unutrašnjosti i centra moći leži takodje i u ljudima koji tamo žive, i dok su samo na prvi pogled opušteni, oni duboko u sebi imaju neki urbani nemir, jer je želja za uspehom i popularnošću vidno stečena surovim okruženjem. Motiv unutrašnjosti je izuzetno osetljiv kako u ovom filmu tako i u realnom životu jer smo svedoci kroz šta su `provinicijalke` spremne da prodju da bi iz malih mesta došle u prestonice i dobile sve ono što urbane žene imaju samim rodjenjem. Prefinjenost je i kod Holly stečena, kao što je i taj nemir koji nosi u sebi, jer kao mnoge druge i ona krije svoju tako jednostavnu i prostu prošlost. New York jednostavnost ne prašta. Potrebna je estravagancija, provokatinost i osmeh uspeha. Tek ste onda na prilazu trona američke društvene lestvice...
Tipske filmske ikone....
No comments:
Post a Comment