Sunday, April 5, 2009

Prvih 30 minuta!

Prvih 30 minuta radnog dana će vam obojiti čitav dan. Za većinu ljudi se prvih pola sata sastoji od uobičajene kancelarijske rutine koja uključuje ispijanje šoljice kafe, proveru Interneta i, naravno, ćaskanje sa drugima. E sad, nisam tip koji će reći da treba da izbegnemo kafu i/ili druženje, ali biću prva koja će reći da je korisno odložiti ove aktivnosti za kasnije.Jedna od stvari po kojima se prodavci sa vrhunskim radnim učinkom izdvajaju od ostalih je efektivno korišćenje prvih 30 minuta radnog dana. Za vašu produktivnost je izuzetno korisno da tačno znate šta ćete obaviti za ovo vreme. Zato morate dan ranije da odredite šta nameravate da uradite čim ujutro stignete na posao. Za svakoga u prodaji, to znači jednu stvar: Započeti dan obavljanjem najmanje tri telefonska razgovora vezana za prodaju, pre nego što bilo šta drugo učinite.Da biste počeli da primenjujete ovu strategiju, vaš cilj danas (i svakog dana ubuduće) trebalo bi da bude da nađete troje ljudi koje prvo želite da pozovete sutradan ujutro. Ne postoji bolji način da započnete dan nego da pozovete mušterije. Ako ste ona vrsta osobe koja stiže rano u kancelariju, vaši telefonski pozivi će završiti pravo na govornoj pošti. Divno! U stvari, korišćenje govorne pošte je uspešan način da drugima demonstrirate da ste vredan radnik i da vaše poslovne odnose ozbiljno shvatate. Za one od vas koji imaju veliki broj klijenata, ovo je takođe izvanredan način da dođete lično do njih, istovremeno izbegavajući dugačke, iscrpljujuće telefonske konverzacije.Uz produktivniji početak radnog dana, videćete da ste se zagrejali za obavljanje dodatnih telefonskih razgovora tokom čitavog dana. Ovo će vam pomoći da prevaziđete vrlo učestao problem među svima koji rade u prodaji: početno opiranje obavljanju prvog razgovora u danu.
Mnoge studije su pokazale da ljudi svakodnevno gube u proseku 15 minuta samo da bi se pripremili za taj prvi razgovor. Ironično je pomisliti da ćete već obaviti tri telefonska poziva za ono vreme koliko je prosečnom prodavcu potrebno da uopšte i počne da obavlja svoje razgovore.Dodatna korist ovog plana će se pokazati kada počnete da primenjujete isti princip na prvih 15 minuta po povratku sa ručka. Upotrebite to vreme da pozovete tri potencijalna klijenta. Opet ćete videti da brže postajete produktivni i manje je verovatno da ćete se na kraju dana osvrnuti i zaključiti da niste obavili telefonske razgovore koje je trebalo da obavite.Uspostavljanjem ovih navika, povećaćete broj telefonskih razgovora koje obavljate svakog dana koristeći ono vreme koje vam je, u prošlosti, bilo neproduktivno. Neka vam postane rutina da krajem svakog dana identifikujete troje ljudi koje nameravate da kontaktirate sledećeg jutra i troje koje ćete kontaktirati posle ručke. Nemojte da upadnete u zamku i da poverujete da ćete sledećeg dana smisliti imena, jer će se šanse da zaista kontaktirate te ljude drastično smanjiti.
Poslovna zena

No comments:

Post a Comment