Wednesday, January 27, 2010

Kako ćemo kupovati u budućnosti?



Virtuelni savetnik za kupovinu, digitalne spravice koje vam preporučuju koje vino ide uz meso koje ste odabrali ili koji direktno skidaju novac sa vašeg računa po izlasku iz prodavnice… Sve to je deo šopinga budućnosti!
Malo, mobilno i pristupačno. Bilo da je reč o mobilnim telefonima ili portabl računarima, nove tehnologije su doprinele tome da se i ljudske navike brže menjaju, naročito one potrošačke.
Danas kada odete u prodavnicu, u nameri da kupite nešto voća ili povrća, dočekaće vas sledeća scena:
"Odabrani proizvod, na primer, bananu stavljate na vagu. Na vagi tražimo dugme sa slikom ovog voća. Sledeći put kada budemo prišli toj istoj vagi, ona će automatski prepoznati voće koje smo odabrali", pojašnjava za nemački radio "Dojče vele" Tudor Andronik iz kompanije Bizerba grup, koja je ovu vagu i projektovala. To naravno ni izdaleka nije sve.
"Potrošače treba detaljnije informisati o proizvodima koje kupuju. Na primer, koliko je kalorija ili masnoće u tom proizvodu, da li ima vitamina... ili o drugim prednostima i manama. Na maloprodajne lokale, moramo gledati kao na radnje sa velikim socijalnim faktorom. Maloprodaja je ono što je građanima najbliskije", dodao je on.
Informacija o hranjivosti nekog prehrambrenog proizvoda samo je početak, jer softver je moguće dalje razvijati. Recimo da je u podatke moguće uneti i informacije koje će vam ukazati na to koje vino ide uz odabranu svinjetinu ili kako spremiti špargle koje bi sa tim mesom mogle biti iskombinovane. Reč je o neverovatnim prednostima, ne samo za potrošače, već i za prodavce, ističe Tudor.
"Uzmimo na primer jagode... ovaj računar automatski pokazuje grafikon na kojem se jasno vidi kakvo je bilo interesovanje kupaca, u odnosu na količine na lageru. To nam omogućava da brzo reagujemo, da uskladimo cenu i možda započnemo sa nekom atraktivnom prodajnom akcijom", naveo je on. Firma Zugara se, recimo, postarala da prodaju odeće preko interneta učini još praktičnijom. Čak i kada znamo koja nam je veličina potrebna, uvek postoji onaj momenat koji je teško predvideti, a to je: kako nam nešto od te odeće stoji. Rešenje za kupovine u budućnosti nudi mala veb-kamera. Uz pomoć ruku pomera se marker i prislanja određeni komad odeće na telo, a zatim se taj proizvod ubacuje u onlajn potrošačku korpu. Da li vam nešto od probrane garderobe zaista dobro stoji, mogu da procene i vaši prijatelji. To omogućavaju brojne socijalne mreže na internetu, poput Fejsbuka. Takve informacije sa prijateljima možete razmeniti i uz pomoć konferencijske veze, a u ponudi je i mogućnost paralelne kupovine.
Ako i u budućnosti budete radije odlazili u prodavnice, postoji još jedna "tehnička spravica" koja vam prilikom šopinga može "praviti društvo". Reč je o savetniku za kupovinu, kompanije Aj-bi-em (IBM). Onog trenutka kada budete ušli u neki lokal, na vašem mobilnom telefonu, pojaviće se animacija jedne nasmejane devojke, odnosno aplikacija koja pamti sve vaše prethodne potrošačke aktivnosti.
Ovo softversko rešenje će vas na osnovu šoping liste, voditi kroz radnju, do željenih proizvoda.
Brže i jednostavnije, to je osnovni zadatak novih tehnologija. One će, ako ništa drugo, uticati na potrošače da lakše potroše novac. Samo još kada bi omogućile da se on i jednostavnije zaradi, istakao je nemački radio.
B92

No comments:

Post a Comment