Saturday, October 2, 2010

Evropski najvredniji brendovi


Najvredniju evropsku robnu marku u ovoj godini poseduje francuski proizvođač luksuzne robe "Luj Viton Moe Henesi" (Louis Vuitton Moët Hennessy - LVMH), čiju su vrednost stručnjaci procenili na 27,6 milijardi evra, pokazala je upravo objavljena studija "Evrobrend 2010".
Drugi najvredniji brend u Evropi je finska "Nokija" (Nokia), čija je vrednost robne marke procenjena na 25,33 milijarde evra, a treći je britanski "Vodafon" (Vodafone), sa vrednošću brenda od 25,32 milijarde evra.
Istraživanje su obavili stručnjaci Evropskog brend instituta u Beču, koji su ocenjivali 50 najvrednijih robnih marki evropskih firmi i 25 pojedinačnih brendova. Oni su takođe analizirali oblast poslovanja u različitim zemljama, uz detaljne izveštaje.
Francuska grupacija LVMH je najveći svetski proizvođač luksuzne robe, a vlasnik je niza i modnih kuća, među kojima su "Živanši", "Selin", "Kenzo", "Luj Viton", "Kristijan Dior", "Dona Karan", "Mark Džejkobs" i "Fendi".
U okviru LVMH zastupljeni su i čuveni brendovi, šampanjci "Moet i Šandon" (Moët & Chandon), "Dom Perinjon" (Dom Perignon) i "Vev Kliko" (Veuve Clicquot), zatim konjak "Henesi" (Hennessy), nakit "Šome" (Chaumet) i satovi "TAG Hojer" (Heuer).
Direktor Evropskog brend instituta Gerhard Hrebicek izjavio je češkoj agenciji CCTK da su najveći rast vrednosti ove godine zabeležile robne marke iz farmaceutske, zdravstvene i biotehnološke industrije.
Najznačajnije je porasla vrednost britanske farmaceutske kuće "Glakso Smit Klajn" (GlaxoSmithKline) i to za 34,6 procenata, sledi francuski farmaceutski gigant "Sanofi Aventis" sa rastom za 19,1 odsto i "Novartis" za 11,6 procenata.
Nasuprot tome, vrednost robnih marki u automobilskoj industriji je zbog privredne krize opala u proseku za 14,1 odsto, a u oblasti informacionih tehnologija (IT) za 14,5 procenata. Vrednost brendova u sektoru finansijskih usluga u proseku je smanjena za 10,8 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
"Vrednost robnih marki varira manje od vrednosti akcija kompanija na tržištima kapitala. Brendovi su se posle krize brže oporavili, a neke industrijske grane stalno imaju potencijal rasta u oblasti tržišne kapitalizacije", naglasio je Hrebicek, prema čijem mišljenju vrednost robnih marki raste brže od indeksa na akcijskim tržišstima.
Tako se vrednost deset najvrednijih evropskih robnih marki u poslednjih godinu dana povećala u proseku za 32,1 procenat, dok je vrednost nemačkog berzanskog indeksa DAX porasla u istom periodu za 22,6 odsto.
Studija "Evrobrend 2010" usmerena je na procenu vrednosti evropskih robnih marki i obuhvata više od 3.000 brendova iz 24 zemlje i 16 industrijskih grana.
b92

No comments:

Post a Comment