U ovom periodu polako pocinju da se pojavljuju hladne dame iz germanskih I nordijskih delova Evrope sa jakim akcentom I setnim pogledom i da zauzimaju glavno mesto na sarenim filmskim plakatima. Marlena i Greta su svet za sebe. Prva u odelu muskarca, cilindru, sa dugackom mustiklom, druga u svetu daleke Rusije, nesrecne ljubavi, samo njoj posebne glume i misterije.
Junakinja tridesetih je pomalo lucidna, slatka, slobodna, pije, provodi se , nosi duge haljine i zivot joj je uglavnom lep. Catherine Hupburn ili Claudette Clobert su tipicni primeri te opustene i bezbrizne mlade zene...Ona stopira, detinjasto zavodi, nije ni vamp, ni fatalna, nije ubica, ne mrzi...U filmu Bringing up a baby ili It happened one night obe dame imaju zadatak da budu bas relaksirajuci glam karakteri, one koje upadaju u sve moguce nevolje, a pri tom ne gube na moralu i naravno nikako ne na sopstvenom izgledu. Do kraja savrsene u nekom svom svetu izmedju dva svetska krvoprolica... Beg u bioscope je bio nacin za beg od surove stvarnosti, od okruzenja, od dolazece nacisticke Nemacke…Amerika jeste bila van svega toga, cak I u vreme ratova, ali tmurni oblak koji je se nadvio tih nekoliko decenija unistio je glamuroznu kosmopolitsku mapu. U razgovoru sa starijim ljudima, a u tu kategoriju ubrajamo najcesce roditelje nasih roditelja, uglavnom zacudjujuce shvatamo da se secaju svih premijera I glumica, zapleta I vrtoglavih raspleta filmova, I svakog najmanjeg detalja iz ovog perioda jer su omaljeni gledali u platno kad god je za to bilo prilike. Bioskopski azil je tada bio jedino resenje prividne alijenacije.
No comments:
Post a Comment