Tuesday, May 4, 2010

Najmoćniji luksuzni brendovi na svetu


Prošla godina nije bila povoljna za luksuzne brendove. Dok su „masovne“ modne marke počele da osećaju recesiju još 2007, one koji važe za luksuzne su sačekale još malo. Ispostavilo se da je 2009. bila za njih izazov.
Zato se na godišnjoj Listi najmoćnijih luksuznih brendova (u okviru Liste najmoćnijih brenodva na svetu gde je „Google“ zauze prvo mesto) našlo samo nekoliko modnih marki.
Dizajnerske kuće kao što su Barberi (Burberry) i Prada nisu ušle u prvih 10, ali su se dobro pokazale na polju digitalnog marketinga. Ali brendovima Luj Viton (Louis Vuitton) i Ermes (Hermès) ova godina je bila bolja nego prošla.
Zašto je to tako? Brendovi koji su se okrenuli svom nasleđu i tradiciji pobedili su one koji su usmereni ka visokoj modi. Luj Vitonova putna kampanja, Gučijeva (Gucci) podrška saradnji sa aukcijsom kućom Kristiz (Christie’s) ili Ermesovo sponzorstvo trke konja u Parizu , takođe su doprineli njihovom uspehu.
Evo 10 najmoćnijih luksuznih brendova na svetu:

1. Luj Viton
Ukupna vrednost: 19,78 milijardi (dolara)
Kada se Luj Viton okrenuo nasleđu i stvaranju tradicije, budući da je reč o putnom brendu, lako je bilo pridobiti odgovarajuću ciljnu grupu - džet set.
2. Ermes
Ukupna vrednost: 8,46 milijardi
Otkada je Ermes 2009. kupio 2009. kinesku robnu marku,,Sang Xia", kontroliše cenu proizvoda koja je dosta viša od konkurecije, kao i mesta gde se ti proizvodi mogu kupiti. Zato je bolje kupovati Ermesove proizvode samo u ovlašćenim maloporodajnim prodavnicama.
3. Guči
Ukupna vrednost: 7,59 milijardi
Gučijevo partnerstvo sa Kristiz u kome ova kompanija određuje vrednost starih (vintage) Guči kofera i torbi obezbedilo im je prednost u odnosu na konkurenciju.
4. Šanel (Chanel)
Ukupna vrednost: 5,55 milijardi
Kriza je kupce okrenula nekim ekonomičnijim, praktičnijim proizvodima, dok je Šanel ostao dosledan svojoj klasici - mirisima, torbama i kozmetici, pa se na listi našao najviše zbog istrajnosti u vremenu i ranije stečenom bogatstvu. Pjer Duprel, odgovoran za ovu listu, kaže da će Karl Lagerfeld u sledećih nekoliko godina sigurno vratiti brend Šanel na vodeće mesto u svetu luksuza.
5. Henesi (Hennessy)
Ukupna vrednost: 5,37 milijardi
Konjak je izuzetno popularan u Kini.
6. Roleks (Rolex)
Ukupna vrednost: 4,74 milijarde
Roleks je, kao i nekoliko drugih proizvođača satova i nakita, dosta oslabio tokom krize.
7. Moete Šadon (Moët et Chandon)
Ukupna vrednost: 4,28 milijardi
Iako ne više tako jak, ovaj brend alkoholnih pića se i dalje nalazi na samom vrhu.
8. Kartije (Cartier)
Ukupna vrednost: 3,96 milijardi
Primećena je dosta manja prodaja u ovim prodavnicama nego nekada, pa su se čak okrenuli i preprodaji.
9. Fendi (Fendi)
Ukupna vrednost: 3,2 milijarde
U Americi je Fendi poznat samo po svojim ,, It" torbama, ali je izuzetno popularan u Aziji.
10. Tifani (Tiffany & Co.)
Ukupna vrednost: 2,38 milijardi
Tifani se nije našao na prošlogodišnjoj listi najmoćnijih, ali je zbog odbijanja da snizi cene i najave proširenja u Aziji i Zapadnoj evropi, uspeo da se tu nađe ove godine
B92

No comments:

Post a Comment