Lepota diva s filmskog platna iz doba crno-belog filma je legendarna. Za to je, naravno, najzaslužnija harizma žena kao što su bile Odri Hepbern, Elizabet Tejlor, Merilin Monro... Ali, tome su doprinele i male ženske tajne. Te su glumice koristile samo najbolje preparate za lepotu, od kojih se mnogi proizvode i dan danas. Pred kameru su dolazile s profesionalnom šminkom na licu, hodale su uvek u oblaku opojnog parfema, a od velike su im pomoći bili proizvodi kozmetičkih kompanije koje su već tada imale iza sebe bogatu tradiciju, a i danas uspešno posluju.Acqua di Parma: Italijanski stil životaKreacije kompanije za proizvodnju parfema "Acqua di Parma" hvalospev su italijanskom stilu života. Kompanija je osnovana 1916. u severno italijanskom gradu Parmi, a prvi parfem zvao se "Colonia". On je, jednako kao sve njihove mirisne kreacije, tokom sledećih decenija bio uniseks miris. Sveža aroma tog parfema razlikovala se od teških nota parfema onog vremena, a ravna i jednostavna bočica ostavila je iza sebe kitnjasti secesijski stil te postala kultna oduševljavajuci holivudske zvezde poput Odri Hepbern i Lane Turner. "Acqua di Parma" i danas svoje ekskluzivne mirise dobija ručnom destilacijom, tehnikom koja se nasleđuje generacijama. A lani se moglo nabaviti i novo izdanje "Colonije" iz 1916. godine. Klasični miris je bio napravljen u ograničenoj seriji od oko hiljadu bočica izrađenih od murano stakla.Max Factor: Pionir u kozmeticiIzgleda da je istorija make-upa počela s lepoticama iz crno-belih filmova poput Merilin Monro, Grete Garbo i Marlen Ditrih. One su svoj besprekoran ten mogle zahvaliti stilisti i pioniru u kozmetici Maksu Factoru. Osnivač istoimene kozmetičke marke 1914. stvorio je prvu podlogu namenjenu filmskom platnu i svakodnevici. Naime, tadašnja pozorišna šminka je prilikom snimanja iz blizine delovala kao maska te je mestimično pucala. Njegov “Flexible Greasepaint” puno je bolje prijanjao uz crte lice, pa je Maks počeo proizvoditi i sjaj za usne, a “Society” je bila prva linija šminke koju je u prodavnicama mogla kupiti svaka žena. Pored toga, “Max Factor” filmska šminka naglašavala je lepotu boginje filmskog platna Merilin Monro i omogućila da njena mimika deluje prirodno. Za to je “Max Factor” dobio Oskara.Shiseido: Japanska filozofijaPrema teoriji kineskog naučnika Konfučija, sve na svetu je u ravnoteži, na primer dan i noć, svetlo i tama, jin i jang. Toj filozofiji priklonio se 1872. japanski farmakolog i osnovao kozmetičku kuću “Shiseido”. Polazeći od ideje da spoljašnja lepota zavisi od zdravlja, svi proizvodi formulisani su s ciljem da aktiviraju sposobnost tela za samolečenje - od losiona za negu tela “Eudermine” iz 1897. pa sve do najnovijih linija. Lepota iznutra i spolja - to je ideologija “Shiseida”, a još od mladih dana joj se priklanjala i velika holivudska diva Elizabet Tejlor.Kanebo: Svila za lepotuU “Kanebu” je od samog početka svila igrala važnu ulogu. Japanska kompanija za obradu pamuka osnovana 1887. uskoro se specijalizovala za proizvodnju svile. Novim putem krenuli su 1936. kada su počeli prodaju svog prvog kozmetičkog proizvoda “Savon de Soie”. Taj sapun s aktivnim materijama svile bio je prava senzacija. Danas je učinak svile na lepotu i naučno potvrđen. Proteini iz svile sadrže mnoge materije za negu, a koža ih vrlo dobro podnosi. Među najveće obožavaoce ove marke ubrajala se Kim Novak.Hermes: Luksuz za odabraneLuksuz je oduvek bio vodeći motiv ove kompanije. Njen osnivač Tijeri Hermes je u 19. veku u Parizu otvorio prodavnicu za sedla i uzde. Ubrzo su kraljevske kuće i ostalo plemstvo postale njegovi klijenti. Tokom industrijalizacije porodični je posao preusmerio tako što je opremu za jahanje zamenio kožnim torbama, satovima, svilenim maramama, pret-a-porter modom i parfemima. Na početku celog niza muških i ženskih mirisa stoji “Eau d'Hermes”, miris za oba pola, u prodaji od 1951. Od tada su se u stalne posetioce njegovih butika širom sveta ubrajale i Ava Gardner i Grejs Keli, prema kojoj je čak nazvana Hermesova najpoznatija torba- “Kelly Bag”.
Poslovna zena
No comments:
Post a Comment