Tuesday, June 22, 2010

ŽIVEO BLOG! Dole varjača!

Za vrlo kratko vreme žene blogeri, koje pišu na najrazličitijim sajtovima na internetu, postale su prave zvezde. One nemaju dlake na jeziku, spremne su da govore o tabu temama, svojim i komšijinim, i da na tome zarade veliki novac!
Tekst: Sanja Lučić
Izvor: Magazin Grazia

Ako želite da znate da li je Ana Vintur i na modnoj reviji “Gucci” skrivala pogled iza velikih crnih naočara, da li će se sledeće zime nositi siva ili bež, koliko koštaju pelene u Nemačkoj, koja je najčitanija knjiga u Bocvani i kako se zaista živi na Kubi, koliko su kapriciozna tuđa deca, šta je potrebno staviti u lazanje da bi bile kao da ih je pravila baš italijanska domaćica i šta rade žene poput vas širom sveta, dovoljno je da pratite njihove blogove. I niste jedine. Na internetu postoji čitava armija onih koje su vam slične. I koje će vam, zahvaljujući samo jednom kliku, postati najbolje prijateljice.

Dok u jednoj ruci drže varjaču, drugom poput direktnog prenosa utakmice obaveštavaju svoje čitaoce o tome koliko su luka dodale jelu koje spremaju, šta je potrebno da bi kus-kus bio rastresit koliko treba i da li je misteriozni začin naručen iz neke egzotične zemlje zadržan na granici ili ne. Druge pak blogerke razmenjuju iskustva o dečjoj hrani, mukama zaposlenih mama i nedostatku vremena dok se, baš kako se to i zahteva od moderne multitasking žene 21. veka (koja istovremeno obavlja hiljadu poslova), dovijaju na sve moguće načine ne bi li sve to podelile s istomišljenicama.

Bilo da su s viklerima na glavi, ili da pišu o pozama iz Kamasutre i ženskom orgazmu, ove žene su omiljena tema ostalih pripadnica lepšeg pola (ali i muškaraca koji to nikada ne bi priznali), nova meta marketinških agencija, te jedan od najnovijih biznisa koji ovih meseci doživljava svoju kulminaciju, naročito u Americi. One su blogerke koje su zahvaljujući tome što iznose svoja razmišljanja, kompetencije, svakodnevne probleme i radosti, postale predmet interesovanja velikih kompanija, pa ne samo što sajtovi koji su posvećeni ženskom univerzumu mogu da računaju na diskretne zarade, već su i blogovi, čije su autorke žene, poćeli da donose profit. I to veoma zadovoljavajući. Pisati blog u Americi je danas toliko isplativo, da je Stefanija Pomponi Batler, kreatorka bloga “City Mama” (citymama.typepad.com) izjavila da zahvaljujući njemu plaća obdanište, pedikira i koktele, odnosno da se zaradom od bloga izdržava.

Još pre nekoliko godina istraživanja agencije”Pew Internet & American Life Project” pokazalo je da je polovina osoba koje objavljuju tekstove na internetu - ženskog pola. Interesantno je to da više od polovine njih ima manje od 30 godina. I agencija “Comscore” tvrdi da su ženske zajednice, zajedno sa sajtovima koji se bave politikom, najveća internet kategorija u ekspanziji, pošto je oko 36 miliona dama na planeti obuzeto ovom blog-rapsodijom.

Tako sajt BlogHer (www.blogher.com), koji beleži više od 76.000 registrovanih blogerki, ima 80 plaćenih urednika, a poseti ga više od 20 miliona ljudi mesečno. To je riznica tema među kojima možete naći odgovor na svako pitanje koje vam padne na pamet.

BLOG HER
vaša internet terapeutkinja

Ako vas je ostavio muž posle deset godina braka, ako vas vara s koleginicom, ako vam je potrebna uteha jer ste bolesni, ne znate kako da popravite najjednostavniji kvar na kolima i niste sigurni šta je prouzrokovalo grčeve vaše bebe, sve odgovore na ova pitanja naći ćete na sajtu BlogHer, koji je nedavno proslavio pet godina postojanja. Nije vam potreban psiholog, ne morate telefonirati najboljoj prijateljici, ne morate kupovati priručnike za određenu temu, sve vaše nedoumice dobiće konkretne odgovore.

Ovaj blog je zapravo najveća ženska zajednica na svetu, koju su u februaru 2005. stvorile tri žene: Eliz Kamahort Pejdž, Džuli de Žerden i Liza Stoun, koja je nedavno na jednoj konferenciji izjavila: “Postoje milioni dolara koji samo čekaju na to da ih uzmemo. Internet mediji preuzimaju vođstvo nad tradicionalnim i blogovi su odličan primer za to. Upravo tzv. Mommy Blogging (blogovi koje pišu mame) pokazuju nam da su jedan od najvećih i najuticajnijih sektora tog novog univerzuma.”

MAME BLOGERKE
o drami na svakom koraku

Mindi Roberts piše o svom životu sa troje dece od sedam, osam i 11 godina na tako jednostavan način kao da opisuje svakodnevni posao u prodavnici. I onda kada priča o svom gubitku posla, jer je kompanija rešila da smanji broj radnika, kada prolazi kroz razvod i postaje samohrana mama, ili kada se seli, njen ton je vrcav, ironičan i veseo, tako da čitateljke navodi da pomisle da iz svake situacije postoji izlaz. I to je definitivno tačno. Njen život je pratilo na hiljade žena (i muškaraca) baš poput sapunske opere, jer, kako kaže, Mindi: “Ljudi vole dramu i dok su mi se drame dešavale, moj blog je bio vrlo posećen.”

Ona je jedna od najpoznatijih blogerki koje pripadaju armiji “mommyblogginga”, što je definicija agencije “Forrester Research” iz Sjedinjenih Američkih Država za mame koje vode internet dnevnik. Mindi svojim blogom themommyblog.net izveštava svakog ko je voljan da čita o dogodovštinama iz njenog vrlo intenzivnog života. Otkada je počela da piše blog 2002. godine, nakon rođenja trećeg deteta u roku od samo četiri godine, objavila je i knjigu “Mommy Confidential: Adventures From the Wonderbelly of Motherhood”, bila je čest gost kod Opre Vinfri, na CNN-u, CBS-u, a ima i stalnu rubriku na “ABC News Now’s” pod imenom “Moms get real”.

OTKAZ PRILIKA ZA USPON
putem bloga

Heder Armstrong je tipičan primer kako iz očajničke situacije može da se izrodi nešto dobro. Naime, kada je bila otpuštena iz firme nakon što je na blogu pisala sve ono što zaista misli o kolegama i šefu, cela internet zajednica stala je na njenu stranu. To je dovelo do nastanka bloga dooce.com (ona je i stvorila termin “getting dooced”, što u prevodu s engleskog znači otpušten zbog nečega), donevši joj veliku popularnost. Zahvaljujući pisanju, Heder izdržava čitavu porodicu, pa je njen suprug čak dao otkaz, a njen blog uvršćen je u top 50 najpopularnijih. Nakon tog uspeha sledile su knjige poput “It Sucked and Then I Cried”i “Things I learned about my Dad in Therapy”. Danas Heder ima više od 6.900 objavaljenih postova koji dotiču sve moguće teme, od dojenja, do bivših momaka koji su tokom seksa pričali o glupostima. Bar tako ona tvrdi!

OČAJNE DOMAĆICE
kad bismo se šalili

Kada je Ri Drumond odlučila da ostavi svoj obožavani život u metropoli i da sledi svog muža kauboja na njegovom ranču, nije ni pretpostavljala da će njen život novopečene seoske domaćice biti jedan od najčitanijih blogova na svetu. Njen blog “Confessions of a Pioneer Woman”, poznat i kao “Pioneer Woman” prate svi oni koji žele da znaju kako može da izgleda život gradske devojke na selu, koja iznenada biva okružena kravama, baštom, četvoro dece o kojima brine i džemom od šljiva.

Njen blog bio je izabran za najblog 2009.godine, a prva knjiga “Pioneer Woman Cooks” objavljena je u oktobru prošle godine. Ri sebe u šali naziva očajnom domaćicom koja, ostatak sveta, voljnog da sve to sluša, obaveštava o svemu što joj se dešava, od baštovanstva, do praćenja dece u školu, o kaubojskoj hrani, sređivanju ranča, ali i kupovini cipela kada uspe da ukrade malo vremena za sebe. Sve to je propraćeno sjajnim fotografijama koje možete videti na njenom sajtu www.thepioneerwoman.com.

Modna blogerka
trinaestogodišnjakinja

Ako niste do sada čuli za Garans Dore, obratite pažnju na to ime, koje je, u stvari, omaž Gustavi Dore, kako se ova dama zaista zove, a što ne bi priznala ni u kom slučaju. Devojka slavnog Skota Šumana, koji stoji iza najpoznatijeg modnog bloga na svetu www.thesartorialist.blogspot.com, ne želi više da bude samo “Skotova devojka”, već je učinila sve da i sama postane medijski fenomen. Ova slikarka i fotograf obaveštava o svojim putovanjima i modnim dešavanjima koje prati zajedno sa Skotom iz posebnog, ženskog ugla. Tako se ne samo izborila za svoje mesto pod suncem, već je i sama modna ikona. Gde je sada i čime se bavi, možete pratiti na sajtu www.garancedore.fr.

Najnoviji fenomen, kada je o modnim blogovima reč, jeste trinaestogodišnjakinja Tavi Gevison, koja sebe definiše kao zatvorenu, nepopularnu devojčicu, obučena u smešne, maksi jakne s bizarnom frizurom. Tavi je pre nekoliko godina lansirala blog Style Rookie (www.thestylerookie.com), koji danas prati više od četiri miliona čitalaca. Njeni roditelji nisu imali predstavu o tome šta im ćerka radi, i tek kada im je zatražila dozvolu da se pojavi u magazinu New York Times, saznali su da je njihova ljubimica tražena od svih svetskih časopisa, da prati modne revije iz prvog reda i sedi pored najpoznatijih svetskih zvezda sa kojima deli osmehe ispred bliceva paparaca.
Zli glasovi tvrde da iza svega stoji njena majka željna slave.

BLOGERKA SA KUBE
u misiji modernizacije

Zovu je Blogerska akademija, iako nema ni zgradu, ni učionice, ni sertifikate, ni diplome. Posebnost ove škole je ta da se nalazi na Kubi, gde većina stanovništva nema internet konekciju, pa se tridesetčetvorogodišnja Joani Sančez dovija na sve moguće načine ne bi li držala časove svima koji su zainteresovani da nauče kako se pravi blog, šta je to Facebook i kako objavljivati tvitove na Twitteru. Samim tim, postala je simbol borbe protiv Kastra i predstavnik kubanske generacije koja je otvorena ka internetu, a samim tim i ostatku sveta. Svake nedelje tridesetak studenata, mladih domaćica i ljudi srednjih godina napune njen stan. Regina Kojula, jedna od učenica ove nezvanične akademije, izjavila je za novine Global Post da je njen sajt mala Letra (lamalaletra.wordpress.com) nastao upravo zahvaljujući svoj pomoći koju joj je pružila Sančezova. Sama Joani koristi wireless, odnosno internet konekcije hotela i internet kafee, ne bi li ažurirala blog Generation Y (desdecuba.com/generationy). Mesečno ga poseti 14 miliona ljudi, a njeni postovi prevedeni su na 18 jezika. Nazivaju je kubanska Arijana Hafington, prema najpoznatijoj američkoj blogerki, a u 2008. godini magazin Times ju je uvrstio u 100 najuticajnijih žena sveta.

SLAVNA AMERIČKA BLOGERKA
spremna da vlada

Zove se Arijana Hafington i najuticajnija je američka blogerka i kolumnistkinja. Onoliko koliko je voljena, toliko je i omražena. Njen politički blog ima više od tri miliona posetilaca dnevno. Optužuju je da je preambiciozna, autoritativna i da bi sve učinila da bi se dograbila slave. Ona to ne negira, štaviše smatra da su upravo te karakteristike potrebne da bi se stiglo do vrha, što i opisuje u svojoj knjizi “On Becoming Fearless, in Low, Work and Life”, kojom želi da nauči žene da budu pozitivno prepotentne, te jače od “svakog metka”, baš kao što je i ona sama.

Njen blog huffingtonpost.com već godinama je jedan od najuticajnijih u Americi i za njega pišu Džon Kjuzak, Alek Boldvin, Stiv Martin, Lari Dejvid, Džon Keri. “No, ne brinite”, rekla je Arijana u jednom intervjuu “mi iz Huffington Posta nemamo nikakav plan za nekakvom globalnom dominacijom.” Za sada.

ARAPSKA BLOGERKA
u potrazi za mužem

“To što želim da se udam, moje je pravo. Ne treba toga da se stidim i ne smatram da je to greh”. Ovakve rečenice se danas ne čuju tako često, naročito ako tako nešto napiše tridesetogodišnja devojka. Biti sam je status kojim se mnoge nezavisne, moderne devojke ponose, ali Brajd živi u Kairu, gde je pronalazak muža i dalje jedna od najvažnijih aspiracija u životu. Njen blog wanna-b-a-bride.blogspot.com, koji postoji od 2006. godine, pisan je na arapskom, iako, kako ona kaže, Brajd na engleskom zvuči mnogo više opušteno. Brajd je, zapravo, Ghada al Abdel, po zanimanju farmaceut, a u slobodno vreme ekspert u driblingu između eventualnih budućih muževa. Lista kandidata koje je sakupila ovih godina varira od najneverovatnijih likova, poput prevaranta, muškarca koji je zaljubljen u drugu ženu, onog koji živi u poligamiji i sličnih egzemplara muškog roda.

Ovaj blog je odlična mogućnost da se zaviri u islamsku kulturu, iako ćete u članovima njene porodice sigurno prepoznati nekoga ko će neodoljivo ličiti na vašu ujnu ili rođaka. Ovo je bio prvi personalni blog te vrste u Egiptu, nakon kojeg je objavila i knjigu koja joj je, po njenim rečima, promenila život. Ali sada, kada svi znaju ko je (blog je bio pisan anonimno), njoj je još teže da u konzervativnoj sredini, poput svoje, pronađe muža. S druge strane, za sada joj je dovoljno da bude predstavnica 15 miliona devojaka od ukupno 35 miliona žena u Egiptu, koje se nalaze u njenoj poziciji. Brajd svakodnevno prima mnogobrojne komentare od žena iz čitavog arapskog sveta koje kažu da su baš poput nje.

HRANA KAO INSPIRACIJA
... za rekorde

Razgovaraju u šiframa koristeći samo njima znanu terminologiju, njihove konverzacije baziraju se na sirupu od šećera i novom karamel kremu. Oni su armija “food bloggera” (eng. blogeri o hrani) koji su, pored “mama blogerki” možda najprisutniji na netu. Sećate li se Džuli Pauel (Ejmi Adams) koja je bila spremna da za godinu dana pripremi sve recepte po knjizi slavne Džulije Čajld, autorke “Mastering the Art of French Cooking” (Meril Strip) koja sadrži 524 recepta, objavljujući svoje uspehe i neuspehe na blogu?! I baš poput filma “Džuli i Džulija”, koji se davao u domaćim bioskopima prošlog leta, sve je veći broj žena koje prate blogove koji pričaju o hrani, vinu i delikatesima. Po istraživanjima agencije “Nielsen”, njih čak 60 odsto.

Jedan od najpoznatijih italijanskih blogova za hranu (a gde drugde ako ne u Italiji, zemlji fantastičnih poslastica?!) je www.untoccodizenzero.it na kojem se Sandra Salerno, nekadašnji pravni konsultant, s autentičnom strašću baca na spremanje i objašnjavanje svega onoga što se krčka na njenom šporetu. Ovaj blog joj je omogućio i da se posveti poslu kuvarice po pozivu, kada sprema večere i za četrdeset ljudi. Ona je pravi primer da strast može da postane životni poziv.

Ljubičastoplava seks-blogerka

Ona se zove Violet Blue i već godinama je nepresušan izvor tema o seksu. Svaki dan za nju je novo otkriće, tako da ju je 2007. Forbs proglasio vodećom seks-blogerkom novije generacije, uvrstivši je na listu The Web Celeb 25. Njen sajt www.tinynibbles.com omogućio joj je da piše i nedeljnu kolumnu za magazin San Francisco Chronicle, a njene erotske priče možete slušati na “Open Source Sexu”. Nedavno istraživanje oko toga da li pornografija privlači žene pokazalo je da dve od tri žena vole da gledaju porno filmove, a na tu temu Violet je napisala u magazinu Oprah: “Milioni žena širom sveta koriste i uživaju u vizuelnom jeziku koji je seksualnog karaktera. To je tako normalno.” Ovaj članak, kao i većinu stvari koju Violet napiše, koriste mnoge medijske kuće, smatrajući je neprevaziđenim ekspertom za ovu temu.

B92

No comments:

Post a Comment