Sve veći trend ležernijeg oblačenja u kancelariji je jedna stvar, a dolazak na posao u kombinaciji za subotu veče je sasvim druga. Cosmo otkriva šta stoji iza trenda "razgolićavanja" u kancelarijama i da li se vi tu možete prepoznati...Specifična stvar se dešava na putu za posao ovih dana: mnogo devojaka i mladih žena u provokativnoj garderobi odlazi na radna mesta. Složićete se, da ste više puta videli službenicu u nekoj državnoj instituciji u farmerkama ili vas je kod lekara primila medicinska sestra u prekratkoj suknji. Naravno, ova pojava nije vezana samo za naše prostore. U poslednje vreme, velike svetske kompanije su se malo više pozabavile izgledom svojih zaposlenih i pooštrile kodekse oblačenja na radnom mestu. Uvedene su i specijalne kontrole i kazne za prekršioce diktiranih pravila. Zabranjene su mini suknje, topovi, otkivena oblast oko pojasa i, naravno, japanke.
Obučena da zadivi
Neki eksperti iz domena karijere misle da ovakav vid seksi stajlinga na poslu ima veze sa demonstracijom nezavisnosti i da je nameran odabir provokativne garderobe. Stručnjaci smatraju da žene, pogotovo mlađe, na taj način, pokazuju specifičnu vrstu stava koji govori "Svoja sam, ponosna sam da budem JA!". Nekada se žene ne oblače da bi fascinirale svoje kolege, nego da bi oduševile same sebe. Na devojke, koje su u dvadesetim, posebno utiče ovaj trend zato što im se preko medija govori da su one te koje su za "volanom" svoga života. Ne treba zanemariti da su poznate ličnosti koje dobijaju mnogo medijskog prostora, a čiji imidž utiče na mlade, takođe u svojim dvadesetim. U svetu postoji odavno, a kod nas sve više firmi uvodi, takozvani, "neobavezni petak" (casual friday). Tada je zaposlenima dozvoljeno da dođu "opuštenije" obučeni. Ali tu dolazi do problema: ako vam je "neobavezni petak" svaki dan u nedelji, šta obući taj, peti dan? Ranije se očekivalo da se tada nose helanke, malo kraća suknja, majica otvorenih ramena, jarke boje... ali sada je vrlo teško odrediti tu granicu. Ako se ovo pomeša sa novim trendom mladih da svuda idu malo ležernije obučeni, rezultat su - duboki šlicevi i gola leđa u kancelariji. Jedno je sigurno, sve više ljudi uviđa ovu pojavu i ne odobrava je.
Cena provokativnosti
Istraživanja objavljena u listu "Psihologija žena" pokazuju da ovakav vid oblačenja utiče na stavove ljudi. Ispitanicima su pokazane slike poslovnih žena obučenih umereno (pantalone, košulja, ravne cipele, minimum šminke) i provokativno (kratka suknja, visoke potpetice, jaka šminka, bodi). Čak i ako su učesnici istraživanja odredili seksi obučenu ženu kao direktora, smatrali su je manje inteligentnom i manje sposobnom od one koja je bila obučena "zatvorenije". DA, ovde postoje dupli kriterijumi! "Muškarci nemaju puno izbora kod odabira garderobe za posao", objašnjava Piter Glik, autor istraživanja. "Ali zato što žene imaju toliko mogućnosti, ljudi prave mnogo zaključaka na osnovu toga kako one predstavljaju sebe". Nažalost, žene su i dalje svrstavane u tri kategorije: domaćica, žena sa karijerom i seks bomba. Tako da ako se desi da "naginjete" ka jednoj od ovih kategorija, to može da utiče na vaš "ugled" u drugoj. "Problem", kaže Glik, "jeste taj što u medijima viđamo sve više provokativno obučenih žena, a u privatnom životu to može biti nezgodno."
Gde povući granicu
U poslovnoj areni stalno morate da imate na umu da ono što nosite utiče na ukupnu sliku koju stvarate o sebi. Ako nemate osnovnu ideju kako biste se obukli, par saveta: prvo - uvek budite čisti i uredni, drugo - uklopite se u okolinu. Obratite pažnju šta nose drugi, pogotovo oni na pozicijama koje vi poštujete. Situacija u kojoj uvek morate strogo da se držite pravila oblačenja je razgovor za posao, bez obzira koliko vam se čini da je kompanija moderna. Neke struke nude više slobode. Za ona zanimanja koja su sada u trendu - grafički dizajn, PR, marketing, veb-dizajn, neformalnija i blago provokativna garderoba, frizura i šminka su odgovarajuće. Konzervativnom načinu oblačenja tu nema mesta... ali, naravno, postoje granice. Na kraju, ne mora ocena vaše seksualnosti na radnom mestu da bude nula, ali ako želite da izgledate kao profesionalac i da vas ljudi na poslu shvataju ozbiljno veliki šlic sačuvajte za subotu uveče.Kompanijska pravila ponašanjaI u našoj sredini, pogotovo u predstavništvima stranih kompanija, sve više se insistira na poštovanju pravila odevanja i ophođenja među zaposlenima
Marina Lazarević, PR konsultant, marketinška agencija Communis- U našoj agenciji kodeks oblačenja nije strogo definisan. Posao kojim se bavimo zahteva kreativnost i od nas se i očekuje malo drugačiji izgled. Izuzetak je kad imamo poslovne sastanke sa klijentima ili kada se spremamo za večernje izlaske koji su nam u opisu radnog mesta. To su najčešće proslave jubileja medijskih kuća, premijere ili kokteli za koje je uvek obavezna večernja toaleta.
Aleksandra Rakonjac, marketing manadžer, Nacionalna banka Grčke-Preporučuju se crna boja, siva, braon i tamnoplava, a svetlije boje su predviđene za letnje vreme. Nakit mora da bude sakriven. Naravno, ne preterivati sa parfemom. Žene bi trebalo da nose odelo (sako, bluza, pantalone, suknja). Kratke, prozirne i košulje/bluze/džemperi bez rukava nisu dozvoljeni. Suknja je (dužina ne iznad kolena) umerenih boja i dezena. Izbegavati cipele/sandale sa visokom šitklom, kao i sandale otvorenih prstiju.
Tijana Vukadin, PR menadžer, banka Societe Generale-U našoj banci ne postoji formalni kodeks oblačenja, ali svi zaposleni prolaze kroz inicijalni trening koji ih upoznaje sa kompanijom, pri čemu dobijaju preporuke za odevanje na radnom mestu. Za muškarce su to uvek odela i kravate, dok je za žene kodeks oblačenja malo fleksibilniji. Na radnom mestu neprihvatljiva je takozvana "vikend garderoba", to jest džins, patike, trenerke i slično.Još jedan razlog za "sako i pantalone"Stručnjaci kažu da se strogo poslovna garderoba ponovo vraća u modu. Izazovne krpice odložite… imaće i one svoju premijeru.
No comments:
Post a Comment