Sunday, May 4, 2008

Poznati ne prodaju



Neki proizvođači odustaju od zvezda u reklamiraju, jer se boje da će slavni promoter zaseniti njihov proizvod.Nije tajna da je sve što zvezde rade ili čine postalo poput religije za neke ''obične smrtnike''. Svoje tajne lepote i proizvode kojima to navodno postižu, mnoge su slavne osobe odlučile unovčiti. Ipak, neizbežno je zapitati se do kad će trajati taj rastući trend zvezdanog promovisanja kozmetike i kreiranja novih preparata i parfema.U budućnosti estetske hirurgije sigurno će i dalje postojati pacijenti koji će zahtevati lice ili barem neke crte lica svoje omiljene zvezde. Nedavna su istraživanja pokazala porast broja estetskih operacija, što su potvrdili brojni hirurzi. Kozmetički dermatolog i profesor na australijskom sveučilištu Eva Šamban utvrdila je da porast operacija nije prolazan hir.- Egzotični izgled, poput onog koje imaju glumice Hali Beri i Penelope Kruz dugo će biti popularan, a ultimativno utelovljenje egzotike je Anđelina Džoli – smatra Šamban.Proizvođači kozmetike i preparata za negu kože troše ogromne količine novca, kako bi privukli najpopularnije zvezde da reklamiraju baš njihove proizvode.Prema članku o zvezdanom reklamiranju, objavljenom u časopisu Intangible Business, postoje znakovi koji pokazuju da kompanije sve manje veruju da će neko poznato ime privući kupce.- Neki proizvođači izbegavaju koristiti ime neke zvezde i odustaju od toga da zvezde reklamiraju njihove proizvode, zbog straha da će njihov brend zaseniti osoba koja ih promoviše – stoji u članku.Istraživanja sprovedena na Sveučilištu u Batu u Velikoj Britaniji i Sveučilištu Galen u Švajcarskoj pokazuju da će reklame u kojima se pojavljuju ''obični'' ljudi brže privući kupce od onih u kojima se pojavljuju slavni. Ta istraživanja podupiru verovanja da je doba zvezdanih reklama pri kraju.Još jedno područje u kojem analitičari predviđaju slabljenje zvezdanih imena jeste industrija parfema. Tržište parfema postalo je preplavljeno brojnim mirisima koje potpisuju zvezde. Nedavno istraživanje Euromonitor International'sa, ''Svetsko tržište kozmetičkih i toaletnih proizvoda'', pokazuje da se u SAD do 2010. godine predviđa pad prodaje parfema za 25 posto.Veruje se da će u budućnosti industrije parfema, kvalitet proizvoda nadjačati zvezdano ime koje ga reklamira. Prema Euromonitoru, zarada na parfemima vrhunskog kvaliteta iznosi 18.7 milijardi dolara, odnosno 60 posto iznosa prodaje svih parfema.Proizvođači kozmetike nastaviće angažovati zvezde u promociji, ali će se skoncentrisati na poboljšanje kvaliteta svojih proizvoda.

No comments:

Post a Comment