Thursday, January 4, 2007

Deo iz moje (sledece) knjige `Tipovi filmskih ikona 20 veka`


Evita – njegova zena

Na lestvici kosmopolitskih promena vodi statistika koliko su zene promenile tako monotonu i tuzno predvidljivu radnju muske istorijske scene i njenih vec vidjenih vodja prepunih sto naslednih sto stecenih kompleksa. Svaki vek obelezava to na svoj nacin, a onda istoricari sve to uredno bace na papir i onda pompezno ulazi na velika vrata u vecnost koju neke nove vojskovodje i lideri proucavaju u toku svojih psihofizickih priprema za svojih 5 minuta na svetskoj sceni krvi i vlasti. Zene su uvek bile tu negde da dodaju onu poslednju kap otrova, da zacine jednolican svet lidera i da ostave poslednji pecat svemu. Evita je zena iz naroda, seljanka, glumica, sponzorusa, zena - borac za sebe, ali pre svega ona je predsednikova zena i kao takva klonirana je u svim rasama i nacijama. Bilo da je to kralj, nekada car ili poglavica plemena ona je povlascena i ima jaca prava od ostalih, a vecu moc od samog vodje. Evita kao ultimativna ikona i prva zena Argentine je svetski simbol zenskog moralno ukaljanog obraza i izdrzljivosti. Ona vlada jer on vlada i kada on ne moze ona je tu da preuzme svu vlast, koju i ovako ima. Provincija u dusi joj donosi onu iskonsku borbu za uspehom u gradu. Krevet ka lideru preko pokornih je samo stepeniste uspeha. Ona je sigurna jer ima cilj, a cilj je suvise jasan. Sam cilj nije vidljiv narodu od reflektora pozornice, glorifikacija njenog imidza dokonih ali i siromasnih domacica i bacenih ruza za kovcegom jednog tuznog dana kada svemu dodje kraj –kada je cela nacija bude oplakivala.
Madonna u ulozi Evita jeste losa, kao sto je losa u svakoj svojoj ulozi, ali je zapravo ona ta-prava zena za pravu ulogu. Ona glumi sebe. To nije argnetinska muza moci, vec prica `jedne od`, bez porekla, ne tako lepa, ne tako obrazovana ali koja upravo postize sve sto ostale ne mogu. I tu je sustina svega –ona ima sve sto druge nisu. Pored sveukupne zavisti stoji pritajeno nesvesno postovanje svega sto je postigla.
ONA ocarava i one koji je negiraju i stize do vrha preko carsava svih koji zele da budu iskorisceni, onih koji su svesni da prodaju sebe za par kilograma zenskih oblina, onih koji su lako potkupljivi uvezbanim osmehom animir dama sa glorifikovanim ciljem. Cilj je tako lako postignut. Evita je dobija sto je zeli i tako nastaje rec, naziv ili simbol kome nista ne treba dodati, ni oduzeti....


deo iz poglavlja

No comments:

Post a Comment