Wednesday, April 16, 2008

Pevaj levima i desnima na uvce!


Skoro sve političke stranke i u ovoj predizbornoj kampanji posegle su za svojim estradnim adutima. Međutim, uočljivo je da je sve manje pevača koji su, osim da otpevaju po koju pesmu na bini, spremni i na to da otvoreno stanu iza neke političke opcije. Možda zbog toga što se plaše da ne izgube deo publike ili zato što ih samo interesuje novac ali, sudeći po predizbornoj kampanji koja je u toku, izgleda da je sve većem broju muzičara najmanje važno za kakve se političke ciljeve zalažu stranke za koje pevaju.

Pobednica prošlogodišnjeg „Evrosonga“ Marija Šerifović, koja je na mitingu Srpske radikalne stranke u januaru uhvatila za ruku Tomislava Nikolića i podigla je uvis i time jasno pokazala ko je njen favorit na predsedničkim izborima, neće učestvovati u kampanji radikala za parlamentarne izbore.
- Na to je stavljena tačka! A ono što se dogodilo, bila je više greška njenog prethodnog tima saradnika nego njena. Marija se više ni slučajno neće promovisati u političke svrhe, a nije ni član nijedne stranke - rekla je za „Blic“ Mira Višnjić, sadašnji PR Šerifovićeve. Miki Jevremović je nedavno imao zapažen nastup na mitingu Socijalističke partije Srbije - Partije ujedinjenih penzionera Srbije i Jedinstvene Srbije u Sportskoj hali „Arena“. Ovaj pevač zabavne muzike, jedan od najpopularnijih iz vremena SFRJ, razgalio je publiku kada je, otpevavši nekoliko hitova iz tog vremena, podigao ruke i uzviknuo: „Živela socijalna pravda i jedinstvena Srbija!“ Jevremović je za „Blic“ izjavio da se zaista zalaže za socijalnu pravdu i da je protiv rasparčavanja Srbije, ali nije želeo da otkrije da li je simpatizer koalicije za koju je pevao ili neke druge. Njegove političke simpatije su, kaže, njegova intimna stvar. U svakom slučaju, kako dodaje, nastup na mitingu SPS-a nije bio volonterski, a sa ovom koalicijom će nastupiti na još nekoliko mitinga po Srbiji, takođe za ugovoreni honorar. - Mogu da budem jako dobar inženjer i šahista, ali sam se opredelio da budem pevač. A kao pevač, pevao sam i komunistima, i kapitalistima, i Titu, i Gorbačovu, i caru Hajlu Selasiju... - izjavio je Jevremović.
Gordana Lazarević pevala je „Vidovdan“ na mitingu narodnjačke koalicije kada su joj se, kako su mogli da zapaze gledaoci televizijskog programa, iz publike pridružili premijer Vojislav Koštunica i mnogi drugi učesnici mitinga. Ona za „Blic“ kaže da bi ovu pesmu, „koja je prihvaćena u srpskom narodu gotovo kao himna“, isto tako pevala i za bilo koju drugu stranku. - Publika je publika. Ja nisam njihov član, ali pošto muzika ujedinjuje ljude - to jeste moje životno opredeljenje. „Vidovdan“ nije obična pesma, to je pesma nad pesmama. „Ko da mi uzme iz moje duše Kosovo“ bih pevala i svakoj drugoj stranci koja me pozove - tvrdi Lazarevićeva, koja za „Blic“ nije želela da priča o honorarima. Aleksandra Perović, nekadašnja pevačica grupe „Mobi Dik“ i sada već duže vreme solistkinja, shvatila je, kako kaže, svoj nastup na pomenutom mitingu DSS-NS isključivo profesionalno. - Moje pojavljivanje na tom mitingu svodi se to što sam se popela na binu, otpevala pesmu i sišla sa bine. Nisam držala govor, mahala rukama i zastavicama. Shvatila sam to isključivo profesionalno, kao i svaki drugi angažman. A u politiku se ne razumem do te mere, da me je ponekad sramota - priča za „Blic“ Aleksandra Perović. Maja Nikolić, koja je tokom devedesetih pevala na mno-gim skupovima Socijalističke partije Srbije i JUL-a, ponovo je podržala kampanju koalicije koju vodi SPS. Ona, takođe, tvrdi da ne odbija nikog ko je pozove da peva. - Moja cifra se zna, motiv je na prvom mestu novac. Nemam potrebe da se nekome pravdam, politički sam neopredeljena, potpuno apolitična, ne znam koja stranka koje stavovove zastupa. Ko god da me pozove, i DS i DSS, ja ću sigurno pevati - izjavila je Nikolićeva. Na predizbornim mitinzima DS dosad nije bilo muzičkih nastupa. Pojavio se jedino kantautor Đorđe Balašević, koji je bez muziciranja podržao program te stranke.
Goca Tržan bi ponovo pevala demokratama Goca Tržan, koja je učestvovala u predizbornoj kampanji Borisa Tadića za predsednika Srbije, kaže za „Blic“ da će se, ako je ova stranka bude pozvala, opet rado odazvati i bez honorara. - Vrlo rado ću to učiniti jer ne krijem svoje političko mišljenje. Iako nisam član DS, simpatizer sam takve politike, a radila bih to i da nisam pevačica - naglašava Tržanova. Većina njenih kolega, prema njenom mišljenju, ne želi da ističe svoje političko opredeljenje da se ne bi zamerila publici. - Nisam valjda ja jedina budala koja nešto radi zato što to misli?! Mislim da je stvar u tome što 90 odsto kolega ne želi da se zamera publici jer među njima uvek ima i onih koji drugačije misle - ocenjuje Goca Tržan.

Blic, danas

No comments:

Post a Comment