Thursday, November 5, 2009

Srpska princeza Catherine

Svaki dolazak u Srbiju menja moj život u pozitivnom smislu i emotivno me ispunjava jer sam u gostima tamo gde je najlepše – kod majke – istakla je na početku razgovora Katarina Oksenberg (48) i najavila da uskoro planira posetu srpskoj prestonici. – U Beogradu sam poslednji put bila proletos, da bih pre isteka godine obezbedila novi srpski pasoš. Biće mi potreban, jer planiram češće da dolazim u Srbiju, kako bih sa svojim producentskim timom pripremila teren za snimanje biografskog filma o mom dedi princu Pavlu Karađorđeviću. Ovaj projekat joj je, naglašava, veoma važan. Želja joj je da ispriča istinu o decenijama osporavanoj ličnosti srpske istorije i pokaže kolika je nepravda učinjena njenoj porodici. – Oduvek sam želela da se o mom dedi, princu Pavlu, sazna puna istina. On je bio veliki patriota, želeo je dobro Srbiji i činio sve da ona izbegne rat. Ljudi moraju da znaju sve o njegovim naporima. U tome će nam mnogo pomoći dokumenti koji će prvi put biti obelodanjeni u filmu. Biće to ep o čoveku koji je imao principe, koji je bio nepresušni izvor svetlosti, ali je bio okružen zlim ljudima i izdajom sa svih strana – sa strašću govori o svojim korenima Katarina, koja će u pomenutom filmu igrati svoju baku, kneginju Olgu.
Najveću podršku da istraje u ovom projektu daju joj otac Hauard Oksenberg i majka Jelisaveta Karađorđević, koja je već kao četvorogodišnja devojčica iskusila težinu života u izgnanstvu. Katarina kaže da je i sama u detinjstvu osetila deo nepravde koja je naneta njenoj porodici. – Odrastala sam svuda, samo ne u svojoj zemlji. Stalno smo se selili, iz Njujorka u Španiju, iz Španije u London. Moja majka je tako živela od svoje četvrte godine, kad je proterana iz zemlje, i znam koliko joj je to teško padalo – s puno razumevanja priča Katarina, koja je Srbiju prvi put posetila pre 12 godina. Kako je u detinjstvu bila odvojena od ovih prostora, kaže, nije ni slutila koliko će emotivno doživeti prvi dolazak u postojbinu njene porodice.– Dok smo sa beogradskog aerodroma išli ka gradu, kroz prozor automobila posmatrala sam pejzaže i predele, i odjednom sam osetila da su me emocije preplavile. Počela sam da plačem. Duboko negde u mojoj duši uvek sam bila povezana sa svojom zemljom, ali toga nisam bila svesna. Bila sam iznenađena svojim osećanjima – priznaje srpska princeza, koja je osmadesetih godina bila jedna od najpopularnijih holivudskih glumica.
Osim uloge Amande u TV seriji „Dinastija“ koja joj je donela svetsku popularnost, Katarina je u karijeri igrala i u veoma gledanoj seriji „Vrelina Akapulka“ i snimila film o engleskoj princezi ledi Dajani. Danas se sa suprugom Kasperom Van Dinom, glumcem koji je široj publici najpoznatiji po filmovima „Svemirski vojnici“ i „Uspavana dolina“, bavi filmskom i televizijskom produkcijom. – Kasper i ja smo shvatili da je došlo vreme da počnemo da biramo priče koje želimo da ispričamo, koje su nama značajne i koje nas motivišu. Pre nekoliko godina uradili smo rijaliti šou „Oženio sam se princezom“, koji je prikazivao jedan tipičan dan u našoj porodici.

Na pitanje koliko joj je u životu pomoglo kraljevsko poreklo, Katarina odgovara – nimalo, jer nije imala tradicionalno kraljevsko odrastanje. Ipak, ona je sasvim zadovoljna kako je sudbina uredila njen život.– Ne moram biti plemićkog porekla da bih se osećala kao princeza. Imam divnog supruga i petoro prekrasne dece, pored kojih se osećam uzvišeno i blaženo – ističe.Pored najstarije ćerke Indije (18), koja je ove godine krenula na koledž, Katarina iz desetogodišnjeg braka sa Kasperom ima još dve mezimice, Maju (8) i Selest (6). S podjednakom ljubavlju, kaže, brine i o muževljevoj deci iz prethodnog braka − Kapiju (16) i Grejsi (13). – Kasper i ja uživamo u ulozi roditelja i ne ustručavamo se da probamo različite ideje, samo da bismo uspeli da sve stvari dovedemo u red. Srećom, humor nas uvek spasava!
U njihovoj porodici, priča Katarina, uvek ima zabavnih situacija.– Nedavno nam je u gostima bila moja majka. Maja je svima u školi razglasila da je u našoj kući odsela kraljica, pa su deca dolazila i bukvalno zurila u mamu. Morala je čak i autograme da daje i da se potpisuje kao „kraljica“, mada to zapravo nije.Iako još uvek ne može da se pohvali odličnim znanjem srpskog jezika, Katarina kaže da ga sve bolje govori. − Naučila sam da kažem „može“ jer mi je mama jednom prilikom objasnila da je ta reč veoma korisna – kada je izgovaraš pred kamerama usta imaju lep oblik − šali se Katarina. – Moja Selest je prilično dobro naučila srpski jezik, zahvaljujući dadilji koja je bila kod nas neko vreme. A sigurna sam da bi ga znala još bolje kada bi ovde išla u školu. Svaki put kada se naljuti na mene, kaže mi: „Idem na autobusku stanicu i hvatam prvi autobus za Srbiju“!
Dragi, ali ja zaista
jesam princeza
Kasper Van Din, koji i sam potiče iz ugledne porodice nije imao pojma da je Katarina princeza, kada se zaljubio u nju.Jedne večeri, dok su šetali pored okeana, rekao joj je da je ona njegova princeza. Katarina se samo nasmejala i smireno mu, kao da je reč o sasvim običnim stvarima, rekla da ona to zaista i jeste.− Nismo imali kraljevsko venčanje, ali se Kasper potrudio da bude veoma romantično. Na večnu ljubav smo se zakleli u Las Vegasu i, kako nalaže tradicija u ovom gradu, venčao nas je jedan od mnogobrojnih dvojnika Elvisa Prislija.

Blic

No comments:

Post a Comment